RSS

Vändning, kanske?

11 Feb

Det där med vår sket ju sig rejält. Och 1½ timme var lite i underkant. Tåget från Saltis var 17 min försenat redan innan start, och tog längre tid än vanligt (35 min mot 25 i vanliga fall). Och tåget till Älvsjö som brukar ta 9 min från centralen tog idag 30 minuter… Suck. Men jag blev bara 10 min sen till mötet, och var inte ensam om att var sen denna dag, så jag klagar inte. Hem gick det lite snabbare. Och med tanke på att all busstrafik var inställd i Stockholm både på morgonen och nu på kvällen, så ska jag verkligen inte klaga på lite sena tåg. Hade ju dessutom fjällrävenjackan som kan vara min bästa jackinvestering någonsin: under de senaste två vintrarna har den hållit mig varm hela tiden, oavsett hur sena tågen varit eller hur snålt vindarna blåst. Dessutom Eva Dahlgren, of klart, i hörlurarna. Då känns livet lite lättare, på nåt vis.

Och faktum är att det känns lite lättare. Överlag liksom. Den här veckan har några arbetsuppgifter lyfts bort från mitt ansvar (resten av året) och jag har fått en vikarie på jobbet, visserligen så sent som igår och hon har bara jobbat två timmar. Men det finns en plan. Jag har tränat två gånger (och fått huvudvärken att släppa!). Och har energi, som räcker hela vägen till kvällen. Det finns liksom luft i dagarna – hela förmiddagen går inte åt till att stiga upp och vakna, så som fallet har varit innan. När jag har ätit frukost är det tid kvar innan jag måste åka till jobbet. Jag hinner saker. Jag orkar göra annat än att äta och sova på kvällen. Det känns inte bara rimligt utan fullt logiskt att i mars trappa upp till 75% på jobbet. Det känns fattbart att kunna jobba heltid igen inom en överblickbar tid. Inga orosfjärilar i magen vid tanken på det. Mer som förväntan.

Och älsklingen sa nyss att det är så härligt att se hur pigg jag är. Ja, det är härligt! Måtte det hålla i sig bättre än årets första vårtecken.

 
1 kommentar

Publicerat av på 11 februari 2011 i brasaker

 

Ett svar till “Vändning, kanske?

  1. Kraka

    12 februari 2011 at 8:52

    Allvarligt talat så trodde jag aldrig på det, våren alltså. Det är alldeles för tidigt. I mars är det mer realistiskt. Klart att dina improvements är mer stabila och fortskridande än en för tidig våraning.
    Eva Dahlgren var på Mappigalan i måndags och tog emot Efva Attlings pris. Eva D läste någon dikt också tidigare i programmet, men hon var nog där i första hand för att ta emot sin frus pris som Årets stilmappie.
    Sköt om dig vännen och skynda långsamt. Kram

     

Kommentera

 
