RSS

En helt vanlig dag

14 Feb

Eftersom Alla Hjärtans Dag bara är ett kommersiellt jippo så kommer älsklingen inte att ge mig nån blomma eller choklad idag. I teorin gör han hellre det spontant nån annan dag, när inte kommersialismen är lika påträngande.

I praktiken har han inte spontangett mig några blommor sen 2004, och ingen choklad heller om man inte räknar att köpa en kaka mörk choklad till oss båda när man ändå är och handlar, fast det inte stod på listan. Men det har ju faktiskt inte ett endaste dugg med Alla Hjärtans att göra.

I stället ska jag och kollegan gå på premiärsmakning av en ny chokladkollektion ikväll. Låter antagligen flottare än det är, men hej – det är choklad och det är gratis. What’s not to like!?

 
4 kommentarer

Publicerat av på 14 februari 2011 i i största allmänhet

 

4 svar till “En helt vanlig dag

  1. Monni

    15 februari 2011 at 15:14

    Kan iof hålla med honom om att vi borde bojkotta alla kommersiella jippon. Fast du är definitivt värd en spontanblomma många gånger per år!!!

     
    • Annika

      16 februari 2011 at 10:08

      Tss. Påsk och jul är väl också kommersiella jippon?

       
  2. Malle

    15 februari 2011 at 19:40

    just därför gillar jag alla hjärtans, dagen då alla vi får blommor som aldrig får spontana presenter alla andra dagar :) butiken må vinna på´t…men jag känner mig som en vinnare med faktiskt när blomma och ev. gelehjärtan anländer :)

     
    • Annika

      16 februari 2011 at 10:07

      Håller med – om man får blomma och en bit choklad så spelar det faktiskt ingen roll om det är alla hjärtans eller födelsedag eller bara en helt vanlig tisdag. Det roliga är ju att få!
      Ja, det är roligt att ge också och i många år gav jag min sambo något varje alla hjärtans, men eftersom han insisterar på att vi inte firar så har jag slutat. Känns lite tradigt att ge och aldrig få – och inte att han blev så superglad heller.

       

Kommentera

 
