RSS

Problem

16 Feb

Äter nästan varje morgon en skål turkisk yoghurt med linfrön och nötter samt 1-2 ägg. Enklaste frukosten för en som är konstant morgontrött, speciellt när älsklingen fixar äggen samtidigt som han fixar sina egna ägg.

Bara det att jag börjar bli så trött på ägg. Inte bara att det är tradigt, utan smaken börjar liksom bli lite jobbig. Det tar emot att tugga i sig äggen, helt enkelt. Vilket ju är ett rätt stort problem när man äter enligt lchf. Vad ska jag äta istället, som är lika enkelt att fixa? Tips mottages tacksamt; men inget som innefattar fisk. Det äter jag gärna och mycket resten av dygnet, men på morgonen funkar det inte alls. Det är nåt med doften som ställer till det när jag är nyvaknad.

 
7 kommentarer

Publicerat av på 16 februari 2011 i lchf

 

7 svar till “Problem

  1. Kraka

    16 februari 2011 at 10:32

    Kan du inte variera äggen lite, äggröra, stekt ägg, pocherat osv…?

     
  2. Annika

    16 februari 2011 at 10:41

    Klart jag kan. Men det tar ju mycket längre tid, och innefattar en massa extra disk som man måste ta hand om sen. Är ofta så trött och seg på morgonen, och har aldrig gott om tid. Så jag vill ha en frukost som är enkel och snabb att fixa, och gärna snabb att äta.

     
  3. דינה

    16 februari 2011 at 11:01

    Och om du kokar lite ägg på kvällen, mosar dem med lite majonäs och hackar i lite hackad persilja/dill/kryddar med curry… Äggsallad färdig till frukosten :-)

     
    • Annika

      17 februari 2011 at 14:36

      Låter som en jätteintressant blogg, synd att man inte kan hebreiska… :/

       
  4. Dina

    16 februari 2011 at 13:19

    Hm. Jag trodde jag klickade på skicka-knappen men kanske inte … Iaf:

    Koka ägg på kvällen, mosa med smör eller majonäs, och krydda med hackad persilja/dill eller curry eller vad du tycker om = färdig äggsallad till frukost.

    Själv brukar jag smörsteka ett ägg med en skiva ost på. Går fort (specielt om man punkterar äggulan) och stekpannan diskar jag inte eftersom jag använder den varje morgon till exakt samma sak ;-)

     
    • Annika

      17 februari 2011 at 14:36

      Jodå, det gjorde du. Men alla nya kommenterare måste godkännas av mig först. Så nu finns du med två gånger, mest för att jag gillade att ditt namn står med hebreiska bokstäver, hihi. Men tack för tipsen, ska testa!

       
  5. Jeanette

    17 februari 2011 at 14:36

    Proteindrink kanske? Lätt att skaka ihop, smakar ok och mättar ganska bra och protein som protein kanske? Kram

     

Kommentera

 
