RSS

Frrrrredag

18 Feb

Ute faller snön långsamt och glest, det är minus åtta och inte direkt så man längtar ut. Min hals gör fortfarande ont, men inte mer än igår. Ingen feber, ingen snuva. Lite tröttseg, men det är jag ju rätt ofta på förmiddagar så det kanske inte alls har med halsontet att göra. Huvudvärken känns dock rätt typisk för när man har en infektion i kroppen, inte alls som vanlig spänningshuvudvärk utan mer… tja… rörelsekänslig. Sitter jag helt still känner jag mig hyfsat frisk, reser jag mig och gör något, till exempel häller upp en kopp kaffe, känner jag mig genast ganska sjuk.

Och ändå tänkte jag åka in och jobba om en timme. För det är ju bara knappt fyra timmars jobb. Jag vet precis vad jag ska göra under de fyra timmarna, och det är inget ansträngande. Imorgon är det lördag, då kan jag sova länge (eller ja, till kvart i tio, sen är det ju melodikrysset). Så jag tror minsann att det blir alldeles utmärkt att jobba. Hade det varit en stressig heldag kanske jag hade tänkt annorlunda, men nu är det ju inte det.

Dagens frukostexperiment (utan ägg): en skål turkisk yoghurt med linfrön och nötter, och istället för ägget: en kopp kaffe med en skvätt grädde och en sked kokosolja. Hur knäppt låter inte det? Men det var gott; kaffe med en mjuk, len smak av kokos (och inga kokosbitar som fastnar i tänderna) som inte alls tog över själva kaffesmaken. Håller det mig lika mätt som ägg? Känns ju nästan osannolikt, men vi får väl se.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 februari 2011 i huvudvärk, jobbet, lchf, mat

 

Kommentera

 
