RSS

Rätt bra dag för att vara måndag

21 Feb

Det går framåt, om inte i ljusets hastighet, så i alla fall med lagoma steg. I dag steg jag till exempel upp strax innan åtta och var på jobbet tjugo över nio. Har haft möte halva dan och jobbat hela 6 timmar, med lunchpaus i mitten ungefär. Arbetsträning kallas de två extra timmarna – jag är officiellt sjukskriven 50%, men får med försäkringskassans stöd prova att jobba några timmar till för att se om det funkar. I dag har det absolut funkat. Ska göra samma sak på onsdag, så får vi väl se hur det känns sen. Läkaråterbesök på fredag.

I morse blev det lchf-toddy med en espresso i som frukost. I termosmugg, för jag drack den på vägen till jobbet. Det är lite pyssel och meck att smälta smör och dela ägg och inte minst diska efteråt, dessutom tycker jag den är för varm att dricka direkt. Vill gärna ha den mer ljummen, så den får stå en stund i kylen medan jag klär på mig och sätter på lite mascara åtminstone.

Veckomenyn ser annars ut så här:

MÅNDAG
Korv stroganoff med blomkålsris (det senare var godare än det verkade när det var halvklart – ska absolut göras igen!)

TISDAG
Färs- och svampröra

ONSDAG
Laxgratäng

TORSDAG
Kotletter i dragon- och ostsås

FREDAG
Ugnsstekt kyckling med aioli.
Chokladmousse.

Till samtliga måltider serveras givetvis blandade grönsaker. Ibland ett glas vin, oftast kolsyrat vatten.

Svaga punkter under den gångna veckan är fortfarande när jag äter frukost, jobbar 4 timmar under eftermiddagen. Ingen lunch, eftersom jag kommer vid lunchtid och då ätit sen frukost. Och sen väldigt långt kvar till middagen. Har numera alltid en liten påse blandade nötter i väskan, och äter ett par gånger i veckan en frukt på eftermiddagen. Och en extra fyllig frukost så klart. Då funkar det bättre.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 februari 2011 i jobbet, lchf, mat, meny

 

Kommentera

 
