RSS

Tillfrisknande

24 Feb

Var hos kuratorn idag, och hon konstaterade att jag verkligen är på väg tillbaka på ett härligt sätt, ett sätt ”som man skulle vilja skriva en bok om” sa hon. Det låter ju bra det. Ja, kanske inte boken, men att jag enligt alla proffs går från klarhet till klarhet i min rehabilitering. Nästa vecka är tanken att jag ska börja jobba 75%, och det känns… tja… inget alls. Bara som det ska liksom.

Samtidigt blir jag lite stressad (på ett helt annat sätt, stressad är antagligen inte rätt ord ens) av att min tid hos kuratorn kanske snart är slut. Ingen mening att gå där bara för att hon är trevlig, liksom. När jag promenerade hem efteråt tänkte jag på vad det har gett, så här långt, att gå till henne. Jo, några insikter. Men är det tillräckligt? Tänk om jag borde ha lärt mig mer, utnyttjat tiden bättre? Pratat om andra (rätt) saker!? Hm, det här borde jag så klart tagit upp med henne. Gah, pratade alltså om fel saker i dag. Jag visste det!

Hann i alla fall lufta en farhåga idag. Nu går jag upp i tid, samtidigt ökar antalet saker att göra också – alltså inte för att jag jobbar mer, utan för att det blir mer att göra i mars, och sen mer i april och sen mer i maj och ja, ni förstår. Det kan så klart passa alldeles utmärkt att jobba lite mer när det finns mer att göra – har inte direkt haft stressigt på halvtid, märkligt nog – men vid något tillfälle kommer jag (kanske) att hamna i brytpunkten där det är mer att göra än jag har arbetstid för. Som det var förra året. Hur gör jag då? Kommer jag att märka det och reagera snabbare än förra året? Kommer jag att kunna bromsa mig själv? Kanske – jag har ju fått några verktyg av kuratorn. Eller så blir det jobbigt igen. Men då säger kuratorn att jag får komma tillbaka för en ”påfyllning” om jag vill. Bara det känns lite lugnande. Så sista gången vi ses nu under våren (inte bestämt när, men det blir nog inte många gånger till) ska vi boka in en tid i september. Hon är så bra!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 februari 2011 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
