RSS

44TW

01 Mar

Är ensam hemma denna födelsedagskväll, men det ska väl inte hindra mig att fira?

Fick blommor av både närmaste kollegorna och mina chefer idag. Massor av grattis på facebook och via sms.

Idag har jag alltså jobbat. Sen har jag tränat, som jag brukar på tisdagar, och fått beröm och pepp av Linda – hon tyckte absolut att jag skulle fortsätta springa och anmäla mig till Vårruset. Hahaha, jag tror jag väntar ett tag innan jag gör nåt sånt. Men lite kul känns det fortfarande att jag sprang igår.

Kvällen har tillbringats med tv-middag. Låter det trist? Think again. Så här blev det:

Räkor med limeailoi och ett glas cava

Baconlindad kycklingfilé fylld med soltorkad tomat och ost, serverad med tzatziki, raw tomatsås, kokta rödbetor och sallad. Ett glas pinot noir.

 

Lite manchego som mellanspel, fortfarande pinot noir (Duette, från Chile)

Färska belgiska hallon med grädde, sista slurken cava i glaset.

Det kan man leva med, eller hur? Kvarstår en dubbel espresso macchiato och en liten bit mörk choklad.

Skål och hipp hurra på 44-årsdagen!

Ps. Snygg duk vi har va? Från 10-gruppen. Förrättstallrik IKEA 365+, huvudrätts- och efterrättstallrikar Rörstands Rainbow.

Ps2. Har dagen till ära en kofta som matchar duken. Mitt första köp någonsin efter att ha läst en modeblogg. Skön och snygg – fick komplimanger för den idag av flera kollegor!

 
5 kommentarer

Publicerat av på 01 mars 2011 i kläder, mat, meny, träning

 

5 svar till “44TW

  1. Ariadne

    01 mars 2011 at 23:09

    Grattis här med!!
    Det ser ju ut att ha varit en riktig festmiddag. Och med matchande kofta till uppdukningen också :)

     
    • Annika

      01 mars 2011 at 23:10

      Just den matchande koftan kan vara den viktigaste detaljen på hela kvällen :)

       
  2. Kraka

    02 mars 2011 at 11:25

    Grattis i efterskott. Missade nog att gratta dig på Facebook. Kram!

     
  3. Sanna

    02 mars 2011 at 14:09

    Grattis igen och i efteskott Annika,

    Hoppas att det kändes okej att fira sådär själv. Kul att du får tips genom den där modebloggen! Det är ju nästan som en personal shopper/advisor ; )

    Hade så gärna velat komma med en grattisblomma senare i veckan.

    Stor kram!

     
    • Annika

      02 mars 2011 at 21:33

      Tack vännen! Hade en helt ok kväll. Och visst är det tråkigt med inställd middag, men det kommer massor av andra tillfällen. *kram*

       

Kommentera

 
