RSS

Bakåtlutad dag

02 Mar

Har tagit några semesterdagar. Bafatt, liksom. Inga avancerade planer, utan ganska lagom på attgöralistan. Mycket luft i schemat, mycket tid att göra vad som faller mig in.

I dag har solen strålat, så jag hann gå en liten sväng och njuta av lite takdropp och ladda med solljus innan jag gick på ansiktsbehandling och manikyr. Ingen vanlig aktivitet för mig, men det var lite som en födelsedagspresent till mig själv. Väldigt lyxigt att bli ompysslad. Fick dessutom ögonbrynen fixade med trådning istället för pincett, en ny upplevelse. Väldigt snabbt var det iallafall. Och len som en barnrumpa i ansiktet efter allt pyssel. Manikyren var väl sådär. Skön, men inte tycker jag det är nån större skillnad nu efteråt. Kan jag nog göra minst lika bra hemma – om jag bara tar mig tid. Jag är definitivt ljusår bättre på att lacka än hon var. Men annars var det härligt, och man fick skön massage på ansikte, dekolletage, armar, händer och nacke. Mmm.

När jag kom hem var det fortfarande sol, och kändes milt i luften. Blev lite wild and crazy: fällde upp en stol på uteplatsen, satte mig där med yllefilt om ben och axlar, med kaffe och en bok – mitt i eftermiddagssolen. Snacka om vårkänslor! Fast så snart solen försvann bakom ett hustak blev det rejält mycket kyligare.

När temperaturen ligger så här kring noll blir det kallare i huset också, som om termostaten inte riktigt vet om det är kallt eller varmt ute. Så ikväll tände jag en brasa och satt där framför, i Jojos saccosäck, och läste bok i nästan en timme.

Kvällens middag blev ugnsstekt lax med pestotäcke, limeaioli (blev en hel del över från igår), avokado, blomkål och paprika. Snabb och enkel mat, som smakade väldigt gott dessutom.

Hade för övrigt hur mycket träningsvärk som helst imorse, men den har redan börjat släppa. Det är nästan lite förvånande – den brukar ju först bli ännu värre en dag. Men jag ska väl inte ropa hej riktigt än. Avvaktar tills jag vet hur det känns imorgon. Men målsättningen är faktiskt att träna en gång till denna vecka.

 
1 kommentar

Publicerat av på 02 mars 2011 i mat, semester, träning

 

Ett svar till “Bakåtlutad dag

  1. Monni

    03 mars 2011 at 11:53

    Din dag låter ju helt underbar!! Njöt med dig efterhand som jag läste.
    Och födelsedagskvällen blev också bra. Du verkar vara inne i en skön period nu, bara njut och fortsätt träna. Superduktig!!!
    Många kramar från ett förkylt Skåne. :-)

     

Kommentera

 
