RSS

Kanske inte mest lämpliga lunchen

07 Mar

80-talet är tillbaka på menyerna. I dag serverade till exempel stammiskrogen Scampi fritti till lunch. Vilket jag och kollegan blev lite fnissiga av och bara måste beställa. Väldigt gott var det, med supergod tomatsås till. Men frityr och lite av riset som låg på tallriken… inte bra. Dessutom blev jag inte helt mätt, eftersom det var rätt snålt tilltaget, så eftermiddagen blir intressant. Tur jag har ett kokt ägg i väskan.

Kan för övrigt meddela att en dagens i Gamla stan, på de ställen jag oftast frekventerar, kostar mellan 95 och 115 kronor. Och då ingår inte ens kaffe. Att ta med matlåda blir allt mer lönsamt, men hur ska man hinna det också varenda dag?

 
3 kommentarer

Publicerat av på 07 mars 2011 i mat

 

3 svar till “Kanske inte mest lämpliga lunchen

  1. Anna

    07 mars 2011 at 21:00

    Hur gick det på eftermiddagen? Höll din lätta lunch hela vägen fram? ;)

    Själv har jag precis gått tillbaka på LCHF på heltid, efter 1½ vecka med proviva och lite bröd/potatis/ris varje dag. Magen ville bara inte LCHFa efter kräksjukan. Nu har den dock återgått till normalläge, så nu kör vi på igen. ;)

     
    • Annika

      07 mars 2011 at 21:43

      Konstigt nog räckte det. Var mest törstig.

      Vi kör också på som vi borde, ja med undantag av min lunch idag, efter förra veckans sportlovsdiet för älsklingen och lite väl många ”unna mig i min ensamhet” för min del. Och jag har en lite blygsammare målsättning än din: minus 1 kg per månad.

       
  2. Anna

    07 mars 2011 at 22:12

    Hade det inte varit för tanken på en fin klänning till kompisens bröllop hade jag nog också varit lite mer återhållsam i min målsättning. ;)

     

Kommentera

 
