RSS

Underbart är kort

13 Mar

Så har dottern åkt hem igen och vardagen återgår till sin vardaglighet. Hon kom sent i fredagskväll och åkte hem i eftermiddags. En klen ersättning för att hon inte kunde vara här på sportlovet (då hon var i Krakow på konfaledarutbildning). Men vi har ändå hunnit med en del: ätit vår årliga semla på Kringelgården, shoppat på Forum, lagat mat ihop, lagat hennes kappa, beställt biljetter till UppCon, tonat hennes hår svart (eller ja, det blev inte helsvart men ganska svart, med bruna slingor…), spanat ekorrar i trädgården och lite till. Kändes som en mysig helg, bara lite för kort. Men det är faktiskt knappt tre veckor tills vi ses nästa gång, och det känns överkomligt.

 
1 kommentar

Publicerat av på 13 mars 2011 i dottern

 

Ett svar till “Underbart är kort

  1. Anka

    14 mars 2011 at 7:11

    Vad trevligt att du kunde hjälpa henne att laga hennes kappa! Sånt ska ju mammor kunna – därför lämnar jag allt sånt till min mamma… Ibland glömmer jag att jag är vuxen själv och fortsätter vara just barn till mina föräldrar. Häromdagen skulle jag laga ett par galonbyxor, men som tur var finns det färdiga galonlagningslappar som är självhäftande!

     

Kommentera

 
