RSS

Hi-tech

23 Mar

Jaha. Min trogna SonyEricsson X1 meddelade imorse att den inte tänkte vara med längre. Eller rättare sagt, när jag försökte väcka den så rullade den över till andra sidan och drog täcket över huvudet. Startade inte alls, liksom.

Så vilken himla tur att vi har kvar en liten samling av gamla mobiler. I dag har jag äran att mobiltelefonera med Nokia 3510. Inte ett enda nummer i adressboken, eftersom inget ligger på SIM-kortet (eftersom jag synkar med Outlook), så jag kan inte ringa så många just nu. Men andra kan ju ringa mig om de vill.

Fascinerande nog var det kraft kvar i batteriet. Ingen kan komma ihåg när vi använde nokian sist, men vi gissade på 2007. Hur kan batteriet inte vara urladdat?

Ännu mer fascinerande var att jag knappt fick ha mobilen ifred hemma vid frukostbordet, för både älsklingen och Jojo skulle absolut hjälpa mig att kolla om det fanns någon inlagd i kontakter, om det fanns gamla sms, om det fanns roliga ringsignaler och hur var det nu man låste och låste upp mobilen? Hallå, jag kan nog själv lista ut det! Lek ni med era iPhones istället. Hmpf.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 23 mars 2011 i teknikens under

 

4 svar till “Hi-tech

  1. farsan

    23 mars 2011 at 9:53

    Ha! Äntligen en TELEFON med i svängen! Jag gissar att den väcker mer beundran i omgivningen än banala iPhones! Så visa den ofta!

     
  2. Anna

    23 mars 2011 at 15:11

    Innan du köper ny: Vänta in Xperia Arc eller Xperia Neo (beroende på vilken storlek du vill ha). Oberoende recensenter säger att iPhone kan hoppa och skita om man jämför den med Arc. :D

     
    • Annika

      23 mars 2011 at 19:51

      Hm. Vänta in… Hur länge då? Har liksom inte så stor lust att ha den här, förvisso nostalgiska men rätt opraktiska, så länge till. Har plötsligt ingen kalender, ingen adressbok. Måste köpa inlaga till min gamla filofax! Och sen ägna två dar åt att föra över all info… suck.

       
      • Anna

        23 mars 2011 at 22:40

        Vet inte exakt vilket datum den släpps i Sverige, men det handlar om 1-2 veckor.

         

Kommentera

 
