RSS

Men gaaaah

30 Mar

Man bloggar varenda dag, jättstolt över att det händer saker på bloggen. Och sen glömmer man det en dag, och så en dag till och plötsligt är det nästan en vecka sen jag bloggade. Varför det? Jag har ju till och med haft saker att blogga om. Kanske ska fuskblogga lite, alltså lägga in små inlägg som jag daterar från helgen och framåt…? Vi får se.

Igår snöade det. I dag är det kallt men klarblått och soligt. Gick några hundra meter extra för att köpa kaffe på Skeppsbron, för där kan man gå i solen heeela vägen dit och nästan heeela vägen tillbaka till kontoret. Kändes verkligen som att ladda batterierna. Utanför kaffestället stod en stor kruka fylld med penséer och bellis. Jag ville bara stanna där, i solen, och titta på blåhimmeln, blommorna och vattnet.

Annars har jag en liten förkylning som ligger och segar och inte kan bestämma sig för om den ska bryta ut eller försvinna. Lite ont i halsen varannan dag, typ. Eller så är det allergin som gör halsslemhinnorna irriterade också, för jajamen, pollensäsongen är igång. Al och hassel blommar och Annika nyser så det står härliga till. Trots medicinering.

Och i helgen ska jag till Malmö. Träffa dottern, träffa päronen, träffa syster och nästansyster. Batteriladdning på högsta nivå – åh vad jag ser fram emot det!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 30 mars 2011 i väder, vårtecken

 

4 svar till “Men gaaaah

  1. Anna

    30 mars 2011 at 9:37

    Vi med! :)

    En annan sak som vaknat till liv av våren – upptäckte jag igår – är spindlarna i min källare. :( Aja, de får leva där tills de attackerar mig, och då slår jag tillbaka. Muhahahahahaaaaa!!! ;)

     
    • Annika

      31 mars 2011 at 16:08

      Vuxenpoäng på den attityden! (:

       
  2. Monni

    31 mars 2011 at 15:04

    Längtar också!

    Apropå allergin: en vännina till mig (som har fruktansvärda besvär annars), har testat nåt nytt naturläkemedel. Man sprayar det i näsan och så lägger det sig som en skyddande hinna liksom. Och Det Fungerar. Bara ett tips.

     
    • Annika

      31 mars 2011 at 16:06

      Åh, vad heter det????

       

Kommentera

 
