RSS

Avtackad

31 Mar

Nu är jag inte längre med i någon styrelse. I februari avgick jag från rödakorskretsstyrelsen, i går blev jag avtackad från körens styrelse (men slutar alltså inte med själva sjungandet). En medveten strategi för att minska stressen i mitt liv, och ge mer utrymme till sånt som är lustfyllt och energigivande.

Känns ärligt talat rätt skönt att slippa uppdragen, men samtidigt lite konstigt. Jag gillar ju styrelsearbete. Men förutom stressen, så har jag inte riktigt haft så kul i de här styrelserna som jag har haft i tidigare styrelser jag suttit i. Kanske för att jag inte varit lika engagerad, men det kan ju å andra sidan bero på att det inte har varit lika kul. Så vilket kom först? Ser också en annan tydlig skillnad: i tidigare styrelser har flera av de andra varit mina kompisar redan innan vi blev invalda. Klart det blir roligare då. Och verksamheterna som styrelserna leder har jag varit mycket mer engagerad i innan styrelsearbetet också. Vilket ger högre engagemang i själva styrelsen, så klart.

Men fasen, jag saknar den där nästan berusande glädjen som jag haft i framför allt rödakorsstyrelser tidigare. Skratten, engagemanget hos alla, allt man lärt sig av varandra, vännerna man man fick, resultaten vi tillsammans skapade. Hoppas det kommer fler såna uppdrag längre fram i livet, när orken återvänt. Känns oändligt sorgligt om det skulle vara slut med sånt för alltid.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 31 mars 2011 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
