RSS

Hur det är

31 Mar

Ikväll ska jag ut efter jobbet med några tjejkompisar/kollegor. Lite mat, lite Body Shop-förevisning. Inget partyparty och det lär inte bli så sent heller. Men imorgon ska jag ju resa till Malmö så jag måste packa ikväll. Och just nu är livet sånt att för mycket av det goda bara blir för mycket.

Vilket föranledde följande mailkonversation mellan mig och älsklingen tidigare idag (ja, vi mailar varandra på arbetstid):

Jag:

Har inte riktigt begripit att jag ska åka till Malmö imorgon. Ingen packlista, vilket känns väldigt löst i kanterna på ett dåligt sätt. Känns som jag behöver mycket struktur och planering nu, annars bara rinner tiden iväg och jag glömmer bort saker. Fast packa för tre nätter hemma hos mor och far borde gå på en kvart, behöver ju inte ha annat än mina egna grejer med mig. Inga handdukar och sånt. Inga finkläder heller. Bara ett par ombyten, liksom. Men just nu känns det lite som att det kanske inte var så smart att boka in en kvällsaktivitet när jag behöver packa. Jag mäktar inte riktigt med för många grejer samtidigt. :(

Han:

Det är ju lite intressant att du har full koll på att du fortfarande är sjuk och vad det innebär och ändå handlar som du är frisk…

Jag:

Jamen eftersom jag är sjuk så är jag också inkonsekvent i mitt beteende. Annars hade jag ju varit frisk.

Han:

Jag tror jag förstår… ;-)

(lägg märke till att han fortfarande har näsa på sina smileys – han är sååå 2003)

 
8 kommentarer

Publicerat av på 31 mars 2011 i trött

 

8 svar till “Hur det är

  1. Anna

    31 mars 2011 at 11:42

    Vad är problemet??? >:-(

    ;-)

    ;)

     
  2. Anna

    31 mars 2011 at 11:45

    Dagens ungdomar vänder dessutom smileysarna bakochfram:

    (:

    Vad f-n är det då??? ;)

     
    • Annika

      31 mars 2011 at 16:07

      För att inte tala om de vågräta smileysarna de håller på med:
      o.O
      ;_;
      ._.
      ^^

      och så vidare. Man e helt lost.

       
  3. Monni

    31 mars 2011 at 15:07

    Vi hänger inte med i svängarna hur vi än anstränger oss, sisters. :-)
    Ser fram emot lördag i vilket fall som helst! ;-)

     
  4. Anna

    31 mars 2011 at 22:09

    Monni har också näsa på sina smileysar!!! :D

     
    • Annika

      01 april 2011 at 12:36

      Hörde jag 2003? Nej, då kunde Monni ju knappt kolla mailen, så hon måste mer typ 2007… ;)

       
  5. Kraka

    31 mars 2011 at 22:15

    Jag har ocksa nasa pa mina smileysar. Om jag har det blir det riktiga gubbar i min mobil, men utan nasa blir det bara tecken.

     
  6. Kraka

    31 mars 2011 at 22:16

    Det ar forresten likadant i min blogg att det blir gubbar om man har nasa, men inte annars.

     

Kommentera

 
