RSS

Som väntat

07 Apr

Älsklingen har varit sjuk hela förra veckan och en bit in i denna, med feber, snuva och halsont. Styvdottern däckade i början av denna vecka med ungefär samma symptom. Så det var väl inte helt oväntat att även jag ska drabbas. Halsen rosslar idag. Inte så mycket ont, men rösten har sjunkit en oktav eller två, och sviktar ibland. Dock är den lite bättre nu på eftermiddagen efter lite uppvärmning i form av samtal med kollegor och ett par koppar kaffe (för att piggna till).

Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska gå på kören ikväll: vi har börjat öva på ett helt nytt stycke (Puccinis Gloria) och jag missade första repet förra veckan, så jag borde – om inte annat för att få höra hur det låter. Fast hur mycket kan jag sjunga med den här rösten? Inga höga soprannoter i alla fall. Kanske ska ”förstärka” tenorstämman lite…? Hahaha.  

Inte helt oväntat heller är att jag är trött. Vilket man ju blir när man har en infektion i kroppen. Och så var jag ju redan trött innan, eftersom jag är sjuk. Något jag tenderar att glömma bort flera gånger i veckan. Och kläcker ur mig insiktsfulla saker som ”det var längesen jag var sjuk nu”. Vilket älsklingen kommenterar med ett torrt ”är inte du sjukskriven?”. Javisstja.

 
1 kommentar

Publicerat av på 07 april 2011 i trött

 

Ett svar till “Som väntat

  1. fruhatt

    08 april 2011 at 10:02

    Den är helt underbar ! Jag blir så sjungsugen !

     

Kommentera

 
