RSS

MayDay

01 Maj

Söndag. Drack nog två glas vin för mycket igår, för det var väldigt segt att stiga upp imorse. Fast det kan också bero på att jag plötsligen är både dunderförkyld och allergisk. Näsan rinner, ögonen rinner, jag nyser hela tiden. Jäkla skit.

Började jobba fulltid igen i fredags. Känns inte som jag varit deltidssjukskriven i fem månader. Kanske två. Samtidigt kändes det helt ok att jobba heltid, även om jag var lite trött när jag kom hem. Men det i sin tur kunde ju också bero på att jag hade kört hem från Malmö dan innan, och att jag är allergisk just nu. Det tar på krafterna.

Helgen har i alla fall varit rätt lugn och skön. Har gjort en föreningstidning – ett riktigt favorituppdrag – och haft en avslappnad valborgsmiddag med god vän (vars stackars man låg hemma sjuk). Ja, och idag har jag även snutit mig. Typ trehundra gånger.

Ute är det strålande sol men inte på långa vägar så varmt och skönt som i Skåne förra helgen. Sju grader och blåst. Brrrr. Man blir inte direkt sugen på att påta i rabatterna. Tur att jag inte riktigt orkar det i alla fall. Allt ordnar sig till det bästa.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 01 maj 2011 i i största allmänhet

 

2 svar till “MayDay

  1. Anna

    03 maj 2011 at 10:00

    Det är inte varmt och skönt i Skåne heller just nu. :( Tre grader i morse, och vinterjackan plockades fram igen. Precis när jag hade köpt nya vårjackor!!! :( :(

    Men du har ju den perfekta ursäkten för att inte påta i trädgården — du har ju skogstomt. Det är bara charmigt när det är vildvuxet på en skogstomt. I en perfekt rektangelformad stadstomt är det däremot raka motsatsen… ;)

     
    • Annika

      03 maj 2011 at 15:10

      Charmigt, va? Jovars. Fast jag vill ju gärna göra lite i trädgården. Orkar bara inte ibland. Och då är det så klart bekvämt att ha charmig skogstomt. ;)

      Ska förresten bli varmt igen i slutet av veckan, så du får nog nytta av dina vårjackor ändå.

       

Kommentera

 
