RSS

Mer duktigt

27 Maj

Är inte längre delprojektledare i kontorets it-projekt. Har själv tackat nej att ingå när vi skulle gå in i ny fas, just för att jag inte orkar just nu. Men när utkastet till kravspecifikationen landade på mitt bord häromdan, för att jag (och andra berörda) skulle läsa igenom våra delar och kolla så de stämde, så var jag väldigt nära att läsa allt och göra stora tillägg.

Men det gjorde jag inte.

Jag läste mina sidor, ändrade sånt som var helt fel och la till några grejer som jag kommit på efter genomgången med projektledare. Tog kanske en halvtimme totalt.

Sen gav jag fan i att läsa allt annat, och gav fan i att lämna mer omfattande synpunkter på hur man kunde formulera specen mer konkret och tydligt.

Iiiiiiihhhh.

Får man göra så? Scary. Men så skönt när det var gjort och jorden inte rämnade.

Och man får göra så. För det är inte mitt ansvar längre.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 27 maj 2011 i jobbet, stress

 

2 svar till “Mer duktigt

  1. fruhatt

    28 maj 2011 at 9:57

    Det var väldigt bra gjort ! Hurra för dig !
    Kram

     
  2. E

    28 maj 2011 at 21:25

    Men visst känns det nästan kriminellt att inte göra mer än man måste? Men samtidigt lite busigt! :0) Jag drabbas av lyckorus när jag inser att jag kan låta bli.

     

Kommentera

 
