RSS

Vis av erfarenhet

05 Jun

Rivstartade långhelgen med trädgårdsfix och sen hämta dottern vid tåget. Färgade byxor, pratade, kollade scheman och tågtider.

Fredag åkte vi till Uppsala, där jag köade lääänge med dottern tills hon kom in på UppCon – sen gick jag en sväng i Linnéträdgården tills jag var helt slut av värmen. Eller helt slut i största allmänhet kanske. Hittade ett fik med ledig soffa som jag sjönk ner i med en stor caffe latte och bara satt. Länge. Kom tillbaka hem senare än tänkt, men hade inte bråttom. Dottern kom hem väldigt mycket senare – hon tog tåget själv från Uppsala, sen hämtade jag henne på centralstationen. Jamen alltså, jag får så sällan chans att curla henne, så jag fick väl passa på.

I går åkte dottern tillbaka till Uppsala på morgonen. Jag och älsklingen åkte och köpte ny kamera (som jag hoppas få lite kläm på innan semestern), sen några ärenden och lunch på Forum. Sen kom den stora tröttheten. Åkte hem och sov några timmar, men var fortfarande rätt trött resten av kvällen. Piggnade till lagom tills det var dags att hämta dottern vid tåget igen…

Idag hade jag planerat att åka med till Uppsala igen, eftersom det var öppet hus på delar av UppCon. Men jag blev tveksam redan igår eftermiddag när energin började tryta. Pratade lite med dottern, som tyckte det var ok att jag inte kom med – hon har ju träffat rätt många kompisar där, så hon hade ju att göra ändå. Så istälelt för att stiga upp tidigt så sov jag länge. Dottern stack tidigt, älsklingen stack strax efter för att spela golf hela dan. Så jag har varit ensam hela dagen och det har verkligen varit rätt dag att vara ensam hemma.

Är så långsam och seg och trött. Har haft lite migränkänning med en den försvann igen. Allt går i slow motion. Visst har jag hunnit sortera tvätt och köra några maskiner – men det går inte fort. Satte på kaffe och kom på en timme senare att det kanske var klart. Körde diskmaskinen efter frukost men har inte tömt den än – inte för att jag skjuter på det, utan för att jag nyss såg att den var klar. Fick tänka en stund innan jag kom på om jag hade ätit lunch idag (ja, det hade jag). Funderade på att se en film, skulle kolla en grej på datorn och har tre timmar senare fortfarande inte sett nån film. Inte för att jag suttit här i tre timmar, har liksom gått mellan en massa smågrejer och blir hela tiden sidetracked, men allt är sirapslångsamt. Tänkte ta en eftermiddagslur, men inte ens det har jag kommit mig för.

Och nu ringde älsklingen för att säga att han är på väg hem. Va? Redan!? Men… jag har ju inte latat mig färdigt! Men trots det är jag rätt nöjd med dagen. Mest nöjd är jag med att jag inte försökt prestera eller hinna med. Att jag låter mig ha en sån här dag då och då. Som en mental spa-upplevelse i hemmamiljö, fast inte lika glamouröst. Kallt kaffe istället för champagne och jordgubbar.

 
6 kommentarer

Publicerat av på 05 juni 2011 i stress

 

6 svar till “Vis av erfarenhet

  1. Sara

    05 juni 2011 at 17:53

    Trots att du låter mer än lovligt trött är jag lite avis på din dag i det långsamma tempot :-)
    Hoppas energin återvänder.
    Blev sugen på att åka ”hem” till U-a när du skriver om Linne och fik….
    hoppas kunna hitta en lugn lucka under semestern för det.
    Kram

     
    • Annika

      05 juni 2011 at 18:48

      Tänkte på dig flera gånger när jag gick runt i Uppsala. Hade varit så mysigt att ha ditt sällskap under dagen. Var som helst. Vi måste faktiskt synka våra kalendrar snart!

       
  2. Sara

    05 juni 2011 at 18:54

    ja, vi borde nästan skämmas som ses så sällan…..
    fast det får inte heller bli ett ”måste” – ett krav :-)
    Bara ngt mysigt.

     
    • Annika

      05 juni 2011 at 23:33

      Precis! :)

       
  3. Sanna

    05 juni 2011 at 22:22

    Bra! Att du lyssnar på kroppen och vågar lata dig när du känner att det tar emot.

    Stor kram!

     
  4. Monni

    10 juni 2011 at 11:00

    Lika stora kramar från mig!

     

Kommentera

 
