RSS

Shorts och andra sommarplagg

12 Jun

Man vafaaan?! Tänkte göra lite förarbete innan jag gav mig ut och letade shorts, och upptäckte på de stora kedjornas hemsidor att t.ex. KappAhl har numera bara upp till stl 44 i sitt ordinarie shortssortiment. Och i XLNT-sortimentet finns inga riktiga shorts, bara såna som går hela vägen ner till knät eller capribyxor och liknande. Vad är det för diskriminering!?

På Lindex hemsida fanns 4 par shorts i stl 46 – alla med ”gubbveck” framtill, något som verkligen inte är smickrande när man redan har valkar och mage som putar ut. Och i Generous-sortimentet fanns ett par shorts, med väldigt långa ben så klart.

Känner att det inte blir helt lätt att hitta ett par enkla, sköna shorts som åtminstone inte framhäver valkarna. Helst med praktiska fickor också, inte bara såna där små låtsasfickor eller inga alls.

Sen ska vi inte prata om linnen. Som alltid alltid alltid glipar så mycket i armhålen att stora delar av behån syns, och sen blir liksom tyg över som veckar sig vid och ovanför bysten. Fult! Och såna med tunna axelband visar ju också väldigt mycket behå, om inte annat så axelbanden som man inte kommer ifrån med min behåstorlek. Precis som alla fina sommarklänningar med tunna axelband eller vanliga ärmlösa. Blir samma sak som linnena där. Ibland ännu värre, ännu fulare.

Jag hatar min kropp. Jag hatar att handla kläder.

Ibland känner jag verkligen att jag bara har lust att köpa ett stort jäkla tält med stora fula blommor på och rätta in mig i ledet som de stora kedjorna vill att vi tjockisar ska vara i: det uppgivna, oklädsamma, tidlöst omoderna. Det är ju iallafall inget som skaver eller sitter åt i såna plagg.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 12 juni 2011 i kläder

 

4 svar till “Shorts och andra sommarplagg

  1. Ariadne

    12 juni 2011 at 16:25

    Men du: du ska ju åka till USA. Handla där! Där finns det ju verkligen kläder i alla storlekar och allvarligt talat, du kommer känna dig smal som ett sugrör jämfört med många amerikaner :).

     
  2. Sanna

    12 juni 2011 at 20:17

    Precis! Det finns hur mycket som helst i USA! Slösa inte bort slantarna på våra trista klädkedjor.

    Inte deppa över det här nu, snart far ni och efter första stoppet kan du glädjas över ny garderob : )

    Stor kram!

     
  3. Anka

    14 juni 2011 at 5:39

    I LA såg jag redan för 25 år sen folk som var tvungna att pressa in sig själva liksom på tvären genom vändkorsen in på Disneyland, höften först, för att de var så feta. Min mamma, då 80 kg+ och något kortare än jag, njöt av att känna sig smal som ett streck!

     
  4. Anna

    16 juni 2011 at 4:18

    Anka: Kunde de åka attraktionerna då? :O Här på Grönan skulle man ju inte få plats i sätena på många attraktioner om man var för stor (och man får heller inte åka vissa om man är för lång).

     

Kommentera

 
