RSS

Lugn – och sista rycket

13 Jun

Ok. Tror det börjar sjunka in, det här med att ”det ordnar sig”. Eller så är jag bara trött på att alla garvar åt mig när jag berättar om allt som inte är klart och som jag kanske en aning oroar mig för. Vill bara säga att jag inte ligger vaken på nätterna och oroar mig. Grubblar inte ihjäl mig på dagtid heller. Det är bara ogjorda saker på attgöralistan, och såna har alltid en viss stesseffekt på mig. Sen kvittar det om det är semester eller inte.

Men nu får det räcka med hispighet. På torsdag packar jag, och det som inte kommer med då – ja, det får jag väl shoppa i USA. Inte för att jag på nåt sätt planerar några långa shoppingsessioner. Guuud, så tråkigt. I alla fall om det är kläder som ska shoppas. Bakningstillbehör, matlagninsgrejer, kryddor och sånt däremot… don’t get me started. Märkligt nog verkar inte de andra så jättepeppade att tillbringa några timmar på NY Cake.

På jobbet försöker jag knyta ihop femtielva lösa trådar. Meddela alla som inte lämnat material till annonser, programbok och anant att nu åker jag, och när jag är tillbaka måste det vara lämnat annars blir det omöjligt för mig att göra klart allt – för när jag är tillbaka så är alla andra på semester. Tror inte jag lyckas knyta ihop allt, men rätt mycket i alla fall. Och resten får väl också lösa sig på nåt sätt. Man kan alltid trolla med knäna.

Nu är det ofattbart nog bara en arbetsdag kvar innan semestern. Oj.

 
1 kommentar

Publicerat av på 13 juni 2011 i att göra, semester

 

Ett svar till “Lugn – och sista rycket

  1. דינה

    14 juni 2011 at 14:05

    Var gör man tummen upp? ;-)

    Önskar dig en jätterolig semester! Samt bra väder och utan missöden …
    Kram

     

Kommentera

 
