RSS

Hur är det (inte) tänkt här?

25 Aug

20110825-174409.jpg

Hur har kommunen tänkt att man ska få ut sin cykel när de ställer cykelställen så här tätt? Det är mindre än 2 dm mellan bakändarna – går inte att vända cykeln och man till äventyrs lyckas så kommer man ändå inte igenom.

Får förnedra mig och ograciöst försöka lyfta ut min cykel (den blå i mitten) – och hoppas att jag varken fastnar eller tappar den.

Sen ska jag cykla hem och skriva mail till Nacka kommun, från ”skötsam skattebetalare”!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 25 augusti 2011 i frustration

 

4 svar till “Hur är det (inte) tänkt här?

  1. Kraka

    25 augusti 2011 at 18:19

    Skötsam skattebetalare ska nog försöka satsa på en insändare i lokaltidningen istället. Däremot ett formellt brev med både namn och adress till kommunen (den nämnd som handhar trafikfrågor, kan heta lite olika i olika kommuner) kan få upp frågan ”på bordet”. Anonyma brev till nämnder och förvaltningar kan i bästa fall bli diarieförda, men knappast komma vidare. Vill du dessutom få frågan att hanteras efter dina önskemål ska du telefonlobba de lokala politikerna. Borde väl inte vara så svårt, det är ju rätt uppenbart att det är något fel på cykelställens placering. Lycka ill!

     
    • Annika

      28 augusti 2011 at 19:26

      När man lämnar synpunkter till Nacka kommun gör man det inloggad med e-legitimation så att man kan följa sitt ärende. Jag står för vad jag tycker, så det finns ingen anledning att vara anonym. Men jag är faktiskt ändå en skötsam skattebetalare, så det så. :)

       
  2. Kraka

    25 augusti 2011 at 18:20

    Lycka till ska det ju stå förstås…

     
  3. Kraka

    28 augusti 2011 at 23:46

    Klart du är skötsam! :-)

     

Kommentera

 
