RSS

Mer som det ska vara, helt enkelt

15 Sep

Jag har en rätt hyfsad dag. Har färdigställt flera saker, och det känns alltid skönt. Men det är verkligen den tiden på året då mycket hänger i luften i väntan på vad många andra ska säga/göra/leverera till mig innan jag kan gå vidare. Fast skillnaden mot förra året är att jag oftast tänker ”jaha” om det nu. Inte ”jag måste lösa det nu, om jag bara slår knut på mig så går det säkert, jag måste tjata på alla andra också hela tiden så att de blir klara”. Ganska skön känsla – och ärligt talat så är det mycket roligare att jobba när det känns så. Vilket delvis är en märklig insikt, för jag tänkte förra året att jag var så engagerad och utan engagemang är det ju inte kul att jobba. Men jag känner mig fortfarande engagerad, bara inte totalt besatt och med allt ansvar på mig. Mer i balans liksom.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 september 2011 i jobbet

 

Kommentera

 
