RSS

Lite allmänt ynk

19 Sep

Allt mitt promenerande har gett mig oväntad träningsvärk. För er som inte hängt med: har läkarorder på att promenera 20 minuter varje dag – vilket jag lyckats med nästan helt, och i lördags gick jag en extralång promenad i solskenet, nästan 6 km – med paus för lunch och kaffe på mitten.

 Ja, att få träningsvärk kanske inte var så oväntat, men att den skulle sätta sig i höfterna, precis mitt på höftkammen, var jag inte lika beredd på. Det gör så jäkla ont, och svårt att ligga bekvämt på sidan. Känns lite som när foglossningen drog igång för drygt 16 år sen. Eller som när endometriossmärtorna var intensiva och strålade ut i höfterna. Ja, förutom att det bara gör ont i höfterna alltså och förutom att jag såklart vet att det bara är träningsvärk och alltså inte ett dugg farligt, bara obekvämt – även om det är en klen tröst just nu.

Älsklingen ”tröstade” mig i ynkandet med följande kommentar:
– Ja, men då vet du ju att promenaderna behövdes.

 
1 kommentar

Publicerat av på 19 september 2011 i träning

 

Ett svar till “Lite allmänt ynk

  1. lfnanna

    19 september 2011 at 12:46

    MÄN!!! De fattas (i alla fall min, och tydligen din) en sympatigen!!! Min brukar (oavsett krämpa) i bästa fall kläcka ur sig ett ”synd, synd” och klappa mig lite nedlåtande på huvudet…

    Har också haft sådan där träningsvärk att det känns som en lokal influensa, och det är inte kul, men jag försöker intala mig att jag får det för att jag varit duktig! ;) Och man får lov att ta värktablett mot sånt ont också! ;)

     

Kommentera

 
