RSS

Inte mycket nytt på klädfronten

18 Okt

Idag spillde jag vinägrett på en av mina bästa t-shirts (en av få klädesplagg inköpta i år, dessutom). Ger mig fan på att det inte går bort i tvätten. Och då ska ni veta att jag inte har så många t-shirts. Faktum är att jag har baskläder för jobbet så det räcker en dryg vecka ungefär, och det är inga stora varianter:

  • Fyra t-shirts från Esprit i blandade färger (inkl den jag just spillde på)
  • Tre vita tenniströjor (som ganska akut behöver bytas ut för de börjar se rätt urtvättade ut, men jag hittar inga dammodeller i min storlek längre så jag vet inte vad jag ska göra)
  • Tre skjortor som passar, men bara en av dem funkar tillsammans med tröja/kofta, de övriga är tunikamodell.
  • Tre stickade, v-ringade tröjor varav en börjar se lite urtvättade ut, men håller en säsong till – kombineras bäst med tenniströjorna
  • En randig tunn kofta och en gladmönstrad kofta, både kombineras bäst med t-shirts
  • En jäkligt bra svart kavaj
  • Ett par jeans
  • Ett par svarta byxor
  • Ett par mörkgrå byxor

Typ så nånting. Och det blir alltid direkt problem när det blir fläckar som inte går bort, eller hål nånstans, för då reduceras ju garderoben omedelbart. Och jag hatar att shoppa kläder, för i 9 fall av 1o hittar jag inget som passar. Och då menar jag PASSAR, rent fysiskt. (Och som inte ser ut som tält eller pyjamasar i tveksam kvalitet från exempelvis XLNT eller Generous, för jäklar vad mycket fult skräp de har där) Det är mest som en lång, seg förödmjukelseprocess och allt man tänker att om jag inte får en stor jäkla kanelbulle snart så börjar jag gråta. Och så får man ingen kanelbulle, för jag äter inte kanelbullar juuu.

Men en bas-tischa från Esprit ska väl inte vara så svårt att ersätta. Så jag bara undrar: Varför kan man inte köpa dem online? Esprit har en jättestor webbutik, med hundratals olika toppar. Men inte sin egen bas-tischa som liksom alltid har funnits och alltid finns i deras butik. Är inte det lite konstigt?

Jag skulle vilja ha några stycken i olika färger. Vet precis vilken storlek, så jag behöver inte prova. Men nähä, då måste man gå till någon av deras affärer och hoppas att de just idag har XXL inne i den/de färger jag vill ha. För av nån anledning så verkar det som om de flesta butiker bara beställer hem 1 eller 2 av de största storlekarna och 50 av mellanstorlekarna (och väldigt många XS som de sen får rea ut när färgen går ur sortimentet…) så man får ha tur om det ens finns vit eller svart hemma.

Sa jag att jag hatar att shoppa kläder?

 
5 kommentarer

Publicerat av på 18 oktober 2011 i frustration, kläder

 

5 svar till “Inte mycket nytt på klädfronten

  1. fruhatt

    19 oktober 2011 at 10:31

    Generous har så fula kläder att jag vill hetsäta i protest :(

     
    • Annika

      21 oktober 2011 at 10:21

      Ja, ibland undrar jag om de har designat kläderna för att straffa och håna oss som drar större storlekar. Det kan inte vara samma som designar Lindex övriga sortiment. Om de gör en snygg blommig topp i normalsortimentet, så gör de en blommig topp med ett riktigt fult blommigt mönster i Generous. Det var mer smakfullt på Galne Gunnar.

       
  2. Anka

    19 oktober 2011 at 15:03

    Ellos har supermycket espritkläder. Fast kanske inte mer än Esprit själva, men jag antar att det är värt en titt.

    Kram från Anka

     
    • Annika

      21 oktober 2011 at 10:19

      Åh, det måste jag kolla in. Tack!

       

Kommentera

 
