RSS

Skönt ont

03 Nov

Idag har jag träningsvärk i höfterna, riktigt rejält. Intressant det här med yoga. Mitt tredje pass igår (en gång per vecka, jag har en träningsrutin!) och efter varje gång har jag träningsvärk på nya ställen. Fast vi gör samma rörelser varje gång. Jag går väl in djupare i olika rörelser varje gång, men det är ändå lite fascinerande.

Fast mest fascinerande är ändå att jag faktiskt går till yogan fast jag är trött och faktiskt skulle kunna strunta i det. Och att jag tycker det är rätt kul att vara där. Det är precis lagom svårt för mig. Jag är överrörlig i lederna, men tung i kroppen – så nybörjaryoga med sitt lugna tempo funkar perfekt. Inte en enda gång tänker jag ”herregud, nu orkar jag inte mer”, utan tiden bara försvinner och sen är det klart. Klarar det mesta utmärkt, andra saker klarar jag inte alls – asanas där man ska rulla upp på axlarna funkar inte, jag för tung i ben och mage, och för svag i musklerna för att komma upp. Men det kommer väl kanske det också. Jag blir inte stressad, eller tycker det är pinsamt, av att inte klara övningar, utan ligger kvar och accepterar. Passar på att sträcka ut ryggen lite.

Och dagarna efter nästan njuter jag lite av träningsvärken. Inte så mycket för värkens skull, utan för att jag faktiskt har kommit iväg ännu en vecka. Hurra för mig, liksom!

 
9 kommentarer

Publicerat av på 03 november 2011 i träning

 

9 svar till “Skönt ont

  1. lfnanna

    03 november 2011 at 10:19

    Ja, HURRA HURRA för dig!!! :)

    Och visst njuter man lite av träningsvärken. Den betyder ju att man tagit sig i kragen, lyft häcken från soffan och gjort något nyttigt! (Den enda gången jag inte njutit av träningsvärk är när jag gått på body pump första gången efter ett uppehål. Då känns det som influensa. Eller våldsam muskelinflammation. ;))

     
    • Anna

      03 november 2011 at 23:26

      Vad är ett uppehål egentligen?? ;)

       
  2. Annika

    03 november 2011 at 10:21

    Men herregud, sitter du och bevakar min blogg? Jag publicerade ju för tre minuter sen!

     
    • Anna

      03 november 2011 at 23:25

      Hahaha! Nej, det var nog ren slump! ;)

       
  3. Dina

    03 november 2011 at 11:24

    Hurra för dig!!!

     
  4. Sara J

    03 november 2011 at 11:30

    Vi ser dig Annika, har full koll ;-)

     
  5. E

    03 november 2011 at 15:17

    Heja dej!! :0)

     
  6. Sanna

    03 november 2011 at 21:06

    Starkt jobbat!

    Kram!

     
  7. Monni

    04 november 2011 at 10:30

    Ja HEJA HURRA för dig!!! Vad glad jag blir!!! Så duktig du är!!!
    Jag älskar att ha träningsvärk, för det är ett bevis på att man gjort nåt riktigt vettigt med kroppen. Låter kul med yoga, har aldrig testat. Provade bodybalance en gång, det var svårt, men säkert hur bra träning som helst. Håller mig till trad. Friskis&Svettis.

     

Kommentera

 
