RSS

Aldrig är man nöjd

22 Mar

I kategorin dagens i-landsproblem måste jag bara få gnälla av mig lite.

Alltså, den här tidiga våren är ju underbar. Verkligen.

Men vad sjutton ska man ha på sig? Fem grader på morgonen och femton mitt på dan. Min höstkappa i ull är alldeles för varm. Min sommarjacka i tunt jeanstyg är alldeles för sval på morgonen.

Man borde så klart ha en vårkappa. Och det har jag. Men den är minst en storlek för liten. Och det tar lite emot att köpa en ny – jag håller ju på att gå ner i vikt. Nästa vår kommer gamla fina (dyra) kappan passa igen. Och även om jag köper nåt annat, typ en vårjacka, så är det samma dilemma: om (när!) jag går ner i vikt kommer den att vara för stor. Så jag har liksom ingen lust att köpa nåt dyrt för en säsong.

Och så det vanliga problemet: överhuvudtaget hitta något som passar och inte är snorfult. Bara tanken på att gå i affär efter affär, uppgivet prova… Jag får en mild släng av ångest. Ska det dessutom vara hyfsat billigt också. Hjälp! För många shoppingfaktorer för mig.

Kan vi göra så här istället: det blir sommar 1 april, så går jag över till jeansjackan och så var det problemet ur vägen.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 22 mars 2012 i kläder

 

3 svar till “Aldrig är man nöjd

  1. E

    22 mars 2012 at 13:37

    Jag är på, sommar första april alltså! :0)

     
    • Annika

      22 mars 2012 at 18:10

      Någon däremot?

      Nä, tänkte väl det. Då kör vi!

       
  2. Sanna

    24 mars 2012 at 11:11

    Trist att köpa något ”så länge” liksom för då vill man ju inte lägga ner massa pengar på det och risken är stor att man inte känner sig snygg i det plagget ändå…

    Men det tar ändå tid att bygga en schysst basgarderob med ytterkläder, tycker jag. Fast jag har samma vikt.

    Kram!

     

Kommentera

 
