RSS

Laddad

04 Apr

Var ute i god tid till jobbet imorse, vilket gav utrymme för lite spontantid. Solen strålade från klarblå himmel, så istället för att gå direkt från Slussen till kontoret, gick jag en promenad längst mycket soliga Skeppsbron och avslutade den med att köpa kaffe på Albert & Jack’s och sätta mig på en stol utanför, mitt i den sköna vårsolen. Satt där och drack mitt kaffe och bara njöt av solen, utsikten mot Skeppsholmen och solglittret i vattnet. En kvarts intensiv friskvård.

Och på lunchen tog jag och kollegorna en liten extra prommis längst Österlånggatan efter maten. Medan några smet in i butiker för att köpa påskpresenter stod två av oss kvar utanför och njöt än en gång av solen.

Ibland kommer man ihåg att ta tillfället i akt, istället för att pinna på och tänka att man ska njuta sen, i kväll eller i helgen eller på semester. Och i helgen ska det ju dessutom bli skitväder, så jag är så himla nöjd att jag två gånger samma dag tog mig tiden. Borde göra det oftare.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 04 april 2012 i väder, vårtecken

 

Kommentera

 
