RSS

Dagens i-landsproblem

02 Jul

Det här med klänning är inte riktigt min grej. Har svårt att hitta nåt som passar, och känner mig ovan. För att inte tala om hur vita mina ben är… (och knubbiga)

Men förra veckan köpte jag en trikåtunika på Indiska, som var lång nog att ha som (kort) sommarklänning. Och det är varmt ute. Så jag invigde den idag. Med en likaledes ny underklänning för att den inte skulle tjorva ihop sig eller glida upp – det senare ovanligt viktigt när klänningen slutar ovanför knäna. Inte mycket marginal liksom.

Så hur irriterande är det då, på en skala, att underklänningen istället glider upp. Har fått dra lite diskret i den hela dan. Men när jag gick till tåget så hamnade den till slut runt midjan. Och visserligen är jag rätt oblyg av mig, men att stå på perrongen och dra ner en underklänning från midjan. Alltså det går faktiskt inte om man vill bevara en smula värdighet.

Känner mig inte direkt taggad att ha klänning igen inom kort.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 02 juli 2012 i kläder

 

3 svar till “Dagens i-landsproblem

  1. Anka

    03 juli 2012 at 23:05

    Min chef gick hela vägen från Radiohuset till Karlaplan (ca 800 meter tror jag) med kjolen nerstoppad i strumpyxorna en gång…

    /Anka

     
    • Annika

      04 juli 2012 at 16:05

      Hahaha! Pinsamt!
      Min underklänning syntes i alla fall inte. Bara kändes.

       
  2. Sanna

    10 juli 2012 at 13:14

    Men vad knasigt och obehagligt!

     

Kommentera

 
