RSS

Allergisk

05 Jul

Höga halter av gräspollen och hela kroppen blir allergisk. Medicinerna hjälper bra mot ögonkli, rinnsnuva, nysningar, näskli och trånga luftvägar. Men inte mot tunghetskänslan i hela kroppen, och mot den lilla svullnad som det verkar bli i lederna när jag är som mest allergisk. Jag sover djupt och har svårt att vakna. Idag snoozade jag 40 minuter och kunde bara minnas två snoozningar. Och sen att ta sig ur sängen när alla leder är stela och ömma – det är ingen lek. Allt tar evighetslång tid för att man blir fumlig och har svårt att hålla i saker, svårt att gå eller röra sig. Och så segheten som sitter kvar i hjärnan. Gah! Mornar är inte min bästa gren under normala förhållanden, nu blir de ett skämt. Det enda som piggar upp lite är att det är ljust och fint ute.

Har de senaste dagarna dubblat min tablettdos så att jag tar tabletter både morgon och kväll, i förhoppning att det ska underlätta mornarna. Men inte då, iallafall inte när pollenläget är som det är. Har också provat både alvedon och ibumetin mot värken i kroppen, utan nåt vidare resultat. Idag hade jag så ont i kroppen att jag till slut bestämde mig för att ge upp och stanna hemma. Gick och la mig igen, började läsa i min bok och somnade omedelbart. Vaknade fyra timmar senare, i samma ställning (händer aldrig!) – fortfarande lika trött och lika seg i kroppen.

Tröstar mig med att det är en relativt kort period som jag har det så här. Det kunde varit värre. Det kunde varit reumatism. Forever liksom. Hjälp.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 05 juli 2012 i trött, vardag

 

Kommentera

 
