RSS

Veckans rant

13 Jul

Orkar inte läsa en enda jäkla succéhistoria till. Det kvittar det är om folk som gick över till low carb för tre månader sen och har gått ner två kilo i veckan sen dess, om de har börjat springa för första gången i våras och nu springer maraton like a boss, om de räknar points och gått ner allt utom sista kilot men är peppade för sista veckan, om de bara slutat äta godis/chips/glass och kilona rasar direkt och så vidare i oändlighet.

Jag har ont i kroppen av min allergi, mina knän gör ont om jag försöker springa ens en minut på löpbandet på gymmet, jag försöker träna en gång i veckan, vilket är mer än jag tränat sen tonåren – men märker ingen skillnad och kan inte för mitt liv hitta pepp/tid/ork att träna fem gånger i veckan heller. Det är semester och jag vet att alla hälsosamma matplaner kommer att gå åt helvete, jag har ätit lowcarb forever,  jag äter godis/glass mindre än en gång i månaden och aldrig chips för det gillar jag inte ens, och jag går ändå inte ner.

Så försök inte med ert jäkla ”kan jag så kan du”, för det funkar fantamej inte så.

Det är fan inte rättvist!

 
9 kommentarer

Publicerat av på 13 juli 2012 i frustration, träning, vikt

 

9 svar till “Veckans rant

  1. fruhatt

    13 juli 2012 at 19:26

    Kram kram

     
    • Annika

      13 juli 2012 at 19:55

      Tack!

       
  2. Dina

    14 juli 2012 at 8:56

    Nä, det är inte rättvisst!
    Kramar

    (Du har säkert några bra rådgivare ang kosten mm men om du vill kan du skriva mig privat och jag lyssnar gärna och skall försöka använda gamla och nyvunna lärdomarna på bästa sätt.)

     
  3. Karin L

    15 juli 2012 at 21:42

    Nä, vill egentligen inte kommentera men prova det jag gör nu; http://www.worldofshape.com (fitnessfighten) men då måste man ju träna 1 timme varje dag. Och vissa delar är kondition, men om man inte kan eller orkar springa går det utmärkt med snabba promenader (då längre sträckor förstås). På 10 dagar har jag minskat -4 cm i midjan! På 10 dagar. Helt normal mat! Inga konstigheter mer än att kolhydraterna är minimala och vissa saker (orena) ska uteslutas de första 30 dagarna, typ socker, för mycket salt av tex soja osv. Kram

     
  4. Sanna

    16 juli 2012 at 0:25

    Nej, det är det INTE!

    Men MÅSTE du gå ner? Jag tycker liksom att du är så himla fin som du är <3

    Bamsekram!

     
  5. lfnanna

    16 juli 2012 at 22:54

    Nej, det är ett jäkla skit!!! I vissa lägen kan andras historier vara sporrande, och andra gånger är de bara en lusing i ansiktet. :(

     
  6. fruhatt

    17 juli 2012 at 9:54

    Jag tycker att du är söt som en karamell ! <3 kram

     
  7. Super-Anka

    17 juli 2012 at 23:00

    En kompis till min mamma åt 700 kcal om dagen i tre månader och gick ner tre kg totalt. Det visade sig att hon har fel på ämnesomsättningen. Har du fått göra en sån koll?

     
    • Karin L

      18 juli 2012 at 10:51

      Vad jag har lärt mig ska INGEN vuxen kvinna äta mindre än 1500 kcal om dagen även om man INTE tränar alls!!!! Det som händer då är att kroppen tror att det är svältperiod och ”lagrar” fettet i förebyggande syfte!

       

Kommentera

 
