RSS

Note to self

22 Okt

Det är inte främst att jag har mycket att göra som stressar mig. Det största stressmomentet är när jag måste lämna negativa besked eller trycka på i oklara situationer. I alla fall känns det så idag. Har inte kunnat somna flera nätter i rad, legat vaken med lätt hjärtklappning och tusen tankar som rusar genom huvudet. Mycket på jobbet, jajamen. Hur ska man orka när man inte sover bra?

Så idag började jag med det där jobbiga att underrätta en samarbetspartner om att det inte blev som de ville. Sen svarade jag på ett jobbigt mail från i fredags.

Och sen insåg jag att plötsligt var det mycket lättare att göra allt annat på listan. Förvisso fortfarande trött, men med de där två grejerna borta släppte en stor del av oron. Och då fanns det fokus och energi till allt annat, på ett lite oväntat sätt.

Bra att komma på sånt, få insikt i hur man funkar.

Nu ska jag bara komma ihåg det här.

 
1 kommentar

Publicerat av på 22 oktober 2012 i jobbet, stress

 

Ett svar till “Note to self

  1. Kraka

    03 november 2012 at 19:40

    Det finns ett uttryck: Man ska svälja den fulaste grodan först.

     

Kommentera

 
