RSS

Jubba jubba jubba

09 Nov

Det är mycket nu. Kongress nästa vecka, så det är en hel del som har fixats de senaste veckorna. De där sista detaljerna som jag varje år blir lite förvånad över hur mycket det är kvar, vi som har jobbat hela året. Och samtidigt vet jag, så tid finns avsatt. Minns att det var mycket, men inte hur och vad exakt – för det är ju olika varje år.

Och fast det är mycket så känner jag mig inte stressad. Visst, det blir lite övertid, men vi kommer att hinna. Jag kommer att hinna. Säger det igen: det är inte ”mycket att göra” som stressar. Det är otydligheter och sånt. Och så här i slutet är allt väldigt tydligt, så det är lugnt inom mig.

Bara väldigt otajmat att jag åkt på världens dunderförkylning denna vecka. Då är det skönt att det ändå går att göra en hel del av jobbet hemifrån, så att jag inte tappar dagar. Hade det inte varit möjligt hade jag verkligen blivit stressad. Det var inget alternativ att åka in till jobbet igår när jag snöt mig en gång varannan minut, ögonen rann och jag hostade varje gång jag försökte prata. Bättre att sitta hemma och bevara en smula värdighet – och skona kollegorna från smitta. Vi måste vara friska nästa vecka ju!

Och sen. Efter kongressen. Ska jag ta tag i mitt nya liv. Det där sunda, ni vet.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 09 november 2012 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
