RSS

Konsten att lata sig

19 Nov

I helgen som gick var det Kongressen, den jag är projektledare för. Och allt gick som det skulle. Normalkaos, liksom, precis som förväntat. Åkte onsdag morgon, kom hem lördag kväll. Jobbat från morgon till rätt sen kväll. Som det brukar vara.

Så idag och imorgon har jag semester, för att liksom komma ikapp lite. Framför allt komma ikapp med återhämtningen, tänkte jag mig. Så idag skulle vara min lata dag. Följdaktligen har jag alltså:

  • Bara kunnat sova till nio (hade förväntat mig åtminstone en timme till)
  • Gjort några korrekturändringar i en föreningstidning jag är redaktör/layoutansvarig för och skickat ut nytt korrektur
  • Kört två maskiner tvätt
  • Planerat veckomeny och skrivit inköpslista
  • Svarat på två akuta jobbmail
  • Städat mitt hemmakontor

… och sen var klockan kvart över två och jag hade varken ätit lunch eller gått en lång skön promenad. Eller klätt på mig. Och verkligen inte suttit i soffan och läst min bokcirkelbok, bläddrat i min hög med olästa tidningar eller sett en bra film. Inte ens öppnat asken med praliner jag fick på kongressen!

Så jag klädde på mig, åt lunch, gjorde kaffe, åt en pralin och gick sen ut precis innan det blev beckmörkt. Nu har jag typ två timmar på mig att kvalitetslata mig innan älsklingen kommer hem med matinköpen – för då ska jag laga middag till oss. Äta, prata, se lite nyheter kanske. Sen är den dan slut…

Men imorgon. Då ska jag sitta i soffan och läsa och njuta av att inte ha några måsten. Jepp, direkt efter frukosten ska jag göra det. Eller direkt efter att jag har gjort lite andra smågrejer som det vore skönt att få gjort nu när jag för en gångs skull har tid.

 
1 kommentar

Publicerat av på 19 november 2012 i semester

 

Ett svar till “Konsten att lata sig

  1. lfnanna

    19 november 2012 at 17:24

    The best laid plans of mice and men… ;) Det är inte alltid det blir som man tänkt sig, men om man bara gillar läget (=accepterar att man inte kommer att göra det man tänkt sig) kan det ändå bli lite avkopplande att få undan sånt som behöver göras. Liksom…

     

Kommentera

 
