RSS

Det är faktiskt snön som faller

05 Dec

Tänk att få en vecka sen, när det ösregnade i ett dygn eller två, så satt jag och tänkte på hur mycket trevligare det hade varit med snö istället. Sen kom det lite snö i slutet av veckan, sådär så att allt blev fluffigt och ljust. 

Sen kom det mer.

Har inte mätt exakt, men enligt rapporterna och mitt ögonmått har det nog kommit 3-4 dm snö det senaste dygnet. I morse var J ute med snöslungan och röjde bort snö från uppfarten och trappan. Två timmar senare syntes det inte ett dugg att han hade snöröjt. Nu har det slutat snöa, i alla fall tillfälligt, så han är ute igen och gör om det hela. 

Själv pulsade jag 500 m till husläkaren i förmiddags – det tog 10 minuter, eftersom halva vägen var oskottad och snön yrde. Såg ut som en snögumma både när jag kom dit och när jag kom hem. (Fast det är lite roligt att pulsa i fluffig snö, när man vet att det är en kort bit…)

Kalla mig ojämlik, men jag är väldigt glad att jag har en man som tycker det här med snöslunga är hur roligt som helst, för jag känner mig inte ett dugg sugen på att ge mig ut och snöröja två gånger om dan. 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 05 december 2012 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
