RSS

Andas

21 Mar

Känns som jag inte sovit ordentligt på flera veckor. Vilket kan bero på att jag inte har sovit ordentligt på flera veckor. Inte kunnat djupandas utan att aktivt tänka på det. Oro i själen och ont i kroppen. Tur jag har bettskena redan.

Men idag har jag i alla fall provat att cykla 15 min på motionscykel och det verkar som det funkar. Vi får se vad fötterna säger om några timmar. Hade liksom redan skitont, och det kändes ingen märkbar skillnad när jag cyklade, så jag håller tummarna.

Förra veckan tejpade sjukgymnasten mina fötter, och efter första dygnets känsla av obekvämt på nytt sätt kändes det rätt skönt. Tejpen satt dessutom kvar i fyra dagar. När jag tog av den kändes det sämre i fötterna efter bara några timmar och nu känns det som båda fötterna är blåslagna. Vilket de inte är, det bara känns så. Imorgon hoppas jag sjukgymnasten kan lära mig hur man tejpar själv.

Nu ska jag djupandas en stund också. Det är de små små detaljerna som gör det.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 21 mars 2013 i träning

 

2 svar till “Andas

  1. lfnanna

    21 mars 2013 at 22:32

    All denna oro och stress gör att reptilhjärnan kopplas in och den rationella hjärnan går och lägger sig. Självhypnos och djupandning kan vara ett bra sätt att väcka den rationella hjärnan igen. Och för mig har det ofta funkat med djupandningsövningar när jag inte kunnat somna på kvällen pga ångestattacker. Kan vara ett tips. Hoppas att du får sova bättre inatt! KRAM!

     
  2. Monni

    21 mars 2013 at 23:13

    Och ännu fler kramar från mig! <3

     

Kommentera

 
