RSS

Tröttmössa

07 Nov

Trött, trött, trött. Somnar tidigt, vaknar ännu långsammare än vanligt. Mörkt och höstgrått ute.

Kongress om en vecka. Rätt mycket kvar att göra – en del planerat, annat som man kommer på i sista stund. As always.

Och i helgen som gick tyckte jobbet det var ett bra tillfälle att byta server och uppgradera allas datorer till Office 2013. Verkligen perfekt tajming för vem har nånsin hört talas om att en sån manöver skiter sig?

Vet att jag hade varit lika trött ändå, men grrr. Så onödigt att spä på med försvunna dokument, strulande mail etc osv mm.

Men hej, det blir kongress ändå och allt kommer att lösa sig. Det gör nämligen alltid det. Kanske inte så som jag hade tänkt mig, men besökarna vet ju inte hur ursprungsplanen ser ut.

Och jag har lärt mig att sova, strunta i sånt som går att strunta i och att uppskatta att älsklingen tar fullt ansvar för matlagningen den närmaste veckan. Förr tyckte jag att det var orättvist och egoistiskt om jag inte hjälpte till hemma. Nu fattar jag att vi båda blir gladare av att jag inte kollapsar. Så jag njuter av att komma hem till goda middagar.

 
1 kommentar

Publicerat av på 07 november 2013 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Tröttmössa

  1. lfnanna

    14 november 2013 at 20:18

    Har också tröttmössa på just nu. Konstigt nog, eftersom Max precis börjat sova hela nätter. Börjar undra om det är sköldkörteln som bråkar igen. Blä! Hoppas att de blir bättre snart, och skön att höra att du kan sova och strunta i alla problem just då! KRAM!

     

Kommentera

 
