RSS

Kallt och ensamt

24 Jan

Hemma med dunderförkylning, så himla segt och tradigt. Dessutom är det kallt i huset, pga kallt ute, så jag fryser. Vilket kan bero på förkylningen. Sitter med långkalsonger, dubbla yllestrumpor, yllepolotröja, fleecefilt och handledsvärmare. Ändå fryser tår, fingrar och näsa hela tiden. Funderar nu på att tända en brasa – men undrar om den kan reta luftrören så att jag börjar hosta också. Eller blir mer snuvig. 

Till på köpet är jag ensam hemma. Egentligen har jag det rätt bra, om man betänker. För älsklingen är iväg på sydlig semesterort, inte alls på semester, utan för att hans pappa är allvarligt sjuk. Mitt på semestern blev han akut sjuk och ligger nu nedsövd, andas med respirator och vi vet inte om han överlever. Älsklingen åkte ner i söndags tillsammans med sin syster. Skönt att vara på plats, men mycket konstigt att bo på semesterhotell under såna här omständigheter. Med oron i kroppen, ovissheten om hur det går – och ovissheten om hur länge han ska vara där. 

Vi sitter på varsit håll och längtar efter varandra, och mår lite ynkligt båda två. Skönt att det finns internet där, så vi kan hålla kontakt utan några större kostnader. Men egentligen skulle man ju vilja vara tillsammans, och ta hand om varandra. 

 
3 kommentarer

Publicerat av på 24 januari 2014 i i största allmänhet

 

3 svar till “Kallt och ensamt

  1. fruhatt

    24 januari 2014 at 16:54

    Kram

     
  2. Kraka

    24 januari 2014 at 18:36

    Till och med jag som är så introvert och älskar att vara ensam blev tvungen att resa hem när jag blev sjuk för att pysslas om av sonen oh katterna.
    Att du sedan har oron för din svärfar gör ju saken än mer jobbig.

    Krya på dig nu!

    Kram

     
  3. ankaspringer

    25 januari 2014 at 11:21

    Nej men fy, vad jobbigt. Hoppas att det går att få hem svärfar. Kram!

     

Kommentera

 
