RSS

Ontet

12 Mar

Har, sen mitt förkylningsmaraton i januari/februari, haft ont när jag andas och liksom ont i hela bröstkorgen. Ibland mer, ibland mindre. Men aldrig helt borta, och alltid värre vid ansträngning (typ gå till tåget). I måndags gick jag till läkare efter att det känts riktigt jobbigt ett par dagar. Har nu lämnat några rör blod, EKG-undersökts och lungröntgats. Plus vanliga läkarundersökningen. Har inte fått svar på allt än, men med största sannolikhet har Tietzes syndrom. Igen. Fast betydligt värre än sist (för sisådär 5 år sen). Inflammation i brosket mellan revben och bröstbenet. Ofarligt, men fasen vad ont det gör! Kommer på mig själv med att hålla andan för att inte orsaka rörelse i bröstkorgen, eftersom all sån gör mer ont. Kommer hem trött och på dåligt humör efter att ha hållit emot hela dan. Äter antiinflammatoriska som jag vet kommer att ge mig dyspepsi och halsbränna, trots omeprazol. Men så får det bli. Orkar inte mer sån här smärta. Det räcker med fötter/vader som värker hela tiden. Det räcker.

 

Obs: är inte sponsrad av Proviva. Eller nån annan för den delen.
 
2 kommentarer

Publicerat av på 12 mars 2014 i trött

 

2 svar till “Ontet

  1. ankaspringer

    13 mars 2014 at 11:39

    Nämen fy fan! Nu räcker det. Hur länge sitter ett sånt där syndrom i, då?

    Beklagar svärfar också, så klart. En tjej här på mitt jobb miste sin mamma huxflux förra veckan. Det tar så emot att inse att vi är medelålders, och att våra föräldrar därmed är gamla.

    Stor kram!

     
  2. lfnanna

    13 mars 2014 at 17:27

    Hahahaha! Vad synd att du inte är sponsrad av Proviva. Jag gillar deras jordgubbssoppa. ;) (Även om den endast konsumeras strax efter magsjuka i det här huset. ;))

    Men tråkigt med ont i bröstet. Hoppas att svaren visar att det ”bara” är Tietzes, även om det är jobbigt. Bättre än andra sorters bröstont, liksom… Kram!

     

Kommentera

 
