RSS

Vinden

16 Mar

Kan man inte blogga om nåt annat, så kan man ju alltid blogga om vädret. 

Förra helgens sol och värme blåste nästan helt bort. Inte förrän söndag eftermiddag mojnade det så pass att vi kunde sitta en liten stund i den sista solen och dricka lite kaffe – snabbdricka, för det svalnade rätt fort. Men det var ändå skönt att ha det där finvädret utanför fönstret. 

Den här helgen skulle det snöa en decimeter sa meteorologerna. De hade fel! Och sällan har man väl blivit så glad för det. Visserligen lär det ha snöat på tvären lördag morgon, men då passade jag på att ta sovmorgon, så det missade jag. När jag äntligen steg upp låg det ett tunt lager snö på gräsmattan, och solen började bryta fram. Men bara två plusgrader, och ännu mer vind än helgen innan. Ingen mer snö har synts till, men hu vad kallt det har blåst. I morse var det en halv plusgrad, och det har inte direkt blivit märkbart varmare. 

Kanske ändå lite bra. Börstkorgen värker fortfarande när jag anstränger mig, och fötterna är så klart inte smärtfria heller, så jag hade ändå inte kunnat gå nån långpromenad. Skönt att inte behöva bli bitter över missade chanser, liksom. Skönt att med gott samvete kunna sitta en stund i soffan och läsa en bok. 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 16 mars 2014 i i största allmänhet

 

Etiketter: ,

Kommentera

 
