RSS

Morgonstund

16 Maj

I morse steg J upp kl 6 för att spela golf på sin lediga dag. Jag kunde sovit vidare en stund men gjorde inte det. Steg upp, duschade, fönade håret, åt frukost, klädde på mig, packade jobbväskan… I lugn och ro. Och ensam, eftersom han körde redan tjugo i sju. Drack det sista av teet på altanen medan fåglarna kvittrade.

Fem i åtta satt jag i solen på stationen och väntade på tåget. I mycket god tid. Kändes nästan som om det var en helg och jag bara skulle in till stan en sväng.

I mitt nya liv ska jag alltid stiga upp tidigare och ha så här lugna morgnar. Helst ska det vara sol också. Och lagom varmt för den där stunden på altanen.

Undrar bara: när börjar mitt nya liv?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 16 maj 2014 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
