RSS

Pluspoäng

12 Aug

Semestern har varit bra. Riktigt himla superbra. Inte för att vi har gjort något särskilt egentligen. En vecka i Grekland med syrran och hennes familj, och sen två veckor i sommarstugan med väldigt lite planerat. Kanske är det precis därför den varit så bra. För att vi inte har gjort något särskilt. Och att den inte har regnat bort. Aningen för varmt för min smak, men när kalendern är tom så att man kan styra dagarna efter humör och ork, så är det ett i-landsproblem att ha sol och värme på semestern. Så att säga.

Har varit så lugn och avslappnad. När det hade gått två veckor tyckte jag det kändes som tre. Mina tre veckor var alltså precis det som semestern ska vara: rekreation och återhämtning.

Några pluspoäng också för att jag inte är stressad över att jag om mindre än fyra veckor ska gifta mig, och hälften av allt som ska göras är ogjort – bland annat är inte klänningen beställd än. Herregud, det tar ju bara en vecka eller två att sy en sån klänning jag vill ha. I fredags efterlyste jag vigselförrättare, fick höra av en vän att det är jättesvårt att få tag på nån om man inte har lång framförhållning. Äsch då. Herregud, hur svårt ska det vara att hitta en vigselförrättare i nollåttaområdet? Nån måste väl finnas. Och ja, det fanns.

År av terapi och träning har alltså gjort skillnad. Det går att begränsa stressandet. Hurra för mig. Och för semestern.

 
1 kommentar

Publicerat av på 12 augusti 2014 i semester

 

Ett svar till “Pluspoäng

  1. Dina

    12 augusti 2014 at 10:56

    HURRA! För dig, för semestern, och för bröllopet. :-D

     

Kommentera

 
