RSS

Tråkigt

12 Aug

Sen jag däckade pga utmattningssyndrom för några år sen har en del ändrat sig. Mycket till det bättre. En del till det sämre.

Till exempel har jag svårare att läsa böcker. Inte läsningen i sig, utan förmågan att fokusera på det jag läser. Det går liksom inte. Tankarna fladdrar iväg, och minsta lilla jag blir avbruten så har jag svårt att komma igång igen.

Älskar att läsa, har varit en riktig bokslukare. Och nu går det så långsamt. Ibland, men mycket sällan, hamnar jag i läsrytm. Oftast om jag får komma igång en stund ostörd. Då kan jag läsa snabbare och längre. Njuta. Glömma tid och rum. Men alltför ofta läser jag en bit, sen upptäcker jag att jag har slutat läsa. Att jag tappat tråden.

Så himla sorgligt är det.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 12 augusti 2014 i i största allmänhet

 

3 svar till “Tråkigt

  1. Helena

    13 augusti 2014 at 0:37

    Hur funkar ljudböcker?

     
    • Annika

      14 augusti 2014 at 19:14

      Ännu sämre! Om jag sätter på en ljudbok tänker min hjärna inom kort ”vad bra, medan den är igång kan jag gå ner i tvättstugan en stund”. Och nej, jag har inte den i lurar då. Obehagligt att ha lurar hemma. Om jag testar med lurar kommer jag på mig själv med att läsa tidningen efter en stund. Gah!

       
      • Helena

        14 augusti 2014 at 20:38

        Jag funkar lite på samma sätt… Men pendling = gyllene tillfälle! Det är enda tillfället jag kan lyssna på poddar (inte piffar, autospell).

         

Kommentera

 
