RSS

Guldstjärna

31 Okt

När man är på jobbet tidigare än man brukar vara. På en ledig dag. Då får man liten guldstjärna, va? Hann inte bli klar igår, och hade ingen lust att jobba hela kvällen, så imorse steg jag upp som vanligt och åkte till jobbet. Skum känsla att behöva slå av larmet för att man är först. För att man är helt ensam på kontoret. Å andra sidan kan jag spela musik hur högt som helst och har bara en enda – rolig! – uppgift att klara av. Sen får jag gå hem.

Det var dessutom helt fantastiskt vackert ute när jag åkte in. Frost, strålande sol och dimma som lättade. Så det känns förvånansvärt bra att sitta här. Laddad med finkaffe från stammisfiket, fick till och med en liten biscotti on the house.

Nu ska jag scanna in ett femtiotal gamla bilder, omslag, tidningssidor och sen layouta dem till en liten utställning till kongressens jubileum. Here we go!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 31 oktober 2014 i jobbet

 

Kommentera

 
