RSS

Kvällsrutin

07 Nov

Använder tandtrådsbygel och mellanrumsborste innan jag borstar tänderna. Smörjer in ansiktet med nattkräm och duttar ögonkräm på skrattrynkorna. Smörjer in fötter och händer och armbågar. Tar på mig nattlinne, och ett par sockar på fötterna. Läser en stund och lägger sedan läsglasögonen på sängbordet. Trycker bettskenan på plats i överkäken innan jag lägger mig tillrätta på ergonomiska tempurkudden och släcker lampan. Minns en tid när jag bara borstade tänderna och gick och la mig. Nu alla dessa extragrejer för att inte frysa, inte pressa sönder tänderna, inte få (mer) ont i nacken, inte få torrfnas, inte drabbas av tandlossning – och ja, för att se vad jag läser, så klart.

Ack ljuva medelålder, du är en materialsport.

 
1 kommentar

Publicerat av på 07 november 2014 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Kvällsrutin

  1. lfnanna

    26 november 2014 at 19:48

    Det är bara att gilla läget. Inte mycket annat att göra. ;)

     

Kommentera

 
