RSS

Dagsarkiv: 06 mars 2011

Helg

Men tusan också, jag som hade lyckats göra ett inlägg om dan i över en månad. Så kommer älsklingen hem och förstör statistiken, haha.

Igår röjde jag bort alla spår av julen: adventsstjärnorna åkte ner, sista julduken lades i tvätten, alla röda stearinljus byttes mot vita och de något trötta julstjärnorna slängdes ut och ersattes med två nya rosa orkidéer. Lyckades också sortera genom tre årgångar av trädgårdstidningar medan jag drack mitt eftermiddagskaffe. Dessutom hann jag få igång en älggryta på puttring på spisen lagom tills skidåkarna kom hem. Inte illa för en dag, va?

I dag har jag varit betydligt mindre effektiv, men å andra sidan har jag haft sällskap hela dan. Men jag har tränat: gått och sprungit på löpbandet, därefter lite styrka på egen hand.

Svärföräldrarna tittade över. Inte så att vi direkt har firat födelsedagen särskilt storstilat, men jag har iallafall fått lite presenter: en bukett vackra tulpaner av svärföräldrarna, och ett superfint halssmycke av älsklingen. Faktiskt precis vad jag önskade mig (och nej, jag har inte valt ut smycket, bara önskat mig något i den här stilen).

Nu ska jag sova gott innan det är dags att inleda min första hela vecka på 75%. Känns bra – hoppas det känns lika bra på fredag kväll. Att jag inte blivit oroväckande trött. Men jag tror inte det.

 
1 kommentar

Publicerat av på 06 mars 2011 i familj, träning